Két dolog biztos kell: pénz és piac

Ha azt mondjuk: külpiacra lépés, egyszer csak minden cégvezetőnek az is eszébe jut, hogy „Rendben, de miből?” És abban igazuk van, hogy igenis, a nemzetközi terjeszkedés pénzkérdés is. Az viszont nem igaz, hogy nincsen erre megfelelő forrás. Legyen szó kockázati tőkéről, támogatásokról, exportcélú hitelezésről, vagy akár a könyvelésben „megbújó” saját forrásról, sok forrásból lehet meríteni.

Közhelyszerű az a megállapítás, hogy a külpiacokon nagyobb árbevételre és nagyobb profitra tehetünk szert, de egyúttal hozzá kell szokni a „nemzetközi költségekhez” is! A német piacon a Google Adwordsben német kattintás utáni díjakat fizetünk, a marketing-anyagokat sem a szomszéd grafikussal érdemes csináltatni, a helyi értékesítőink pedig fizetésüket a nemzetközi versenytársakéhoz fogják mérni.

Mennyit költ piacépítésre, piacfejlesztésre itthon? Egy tízszer akkora piacon mennyit kellene költeni, ahol nem ismerik még, sőt, a tapasztalatok is még gyerekcipőben járnak?

Milyen budget szükséges online B2C esetben a CEE régióban? Illetve autóipari B2B célcsoportnál Németországban? Európai divatpiac éves költségvetése hány milliót jelenthet? Vagy csak egy lengyel senior sales költsége érdekli?

Keresse kollégáinkat, akik a célokhoz szükséges költségvetés tervezésében, pontosításában, validálásában is megoldást kínálnak!

Finanszírozási üzletágunkkal együttműködve közreműködünk az Ön növekedéséhez leginkább megfelelő forrás előteremtésében, legyen szó akár tőkebefektető bevonásáról, akár a támogatási lehetőségek felkutatásáról és megszerzéséről, vagy banki finanszírozásról.